The educational model of business and administration schools for the 21st century. The case of the Certified Public Accountant

Main Article Content

DOLORES VIGA DEALVA

Abstract

The phenomenon of expansion of higher education in Mexico, coupled with a growing deterioration in financing conditions, has imposed on educational institutions (both public and private) a challenge to make them more efficient, effective and, of course, to consider the possibility of planning quality educational systems, consistent with social needs and the conditions that the country demands.

Article Details

Section
Publicados

References

Alvarez García, Isaías.- “Desafíos para el desarrollo curricular en la educación superior al inicio del siglo XXI”, Villa Primavera, México, 1988. Mimeo. Alvarez García, L, Topete Barrera, C. “Prospectiva social y Desarrollo de la educación superior al inicio del siglo XXI”, en Investigación Administrativa, ano 15, No. 63 y 64, ESCA-IPN, México, 1988.

ANUIES.- “Plan Nacional de Educación Superior. Evaluación y Perspectivas”, México, D.F.

De Ib arrol a, María.- “La educación superior en México”, Monografía, CRESALC, Caracas, 1986.

ESCA-IPN.- “Licenciatura de Contador Público. Plan de Estudios”, México, 1989.

Escobar Arvizu, J.A.- “Perspectivas de la Contadu­ ría Pública hacia el siglo XXI”, Oaxaca, México, marzo 1990. Mimeo.

Huáscar Toboarga,- “Conceptos y enfoques de pla- neación universitaria”, Cuadernos de Planeación Universitaria, UNAM, México, 1979.

Rodríguez Vargas y Viga de Al va,- “Propuestas de investigación en Educación Técnica a partir de un Marco Teórico”, en Revista Latinoamericana de Estudios Educativos, Vol. No. 4, México, 1989.