SKILL DEVELOPMENT IN DISTANCE PROGRAMS: MADE-CVP CASE
Main Article Content
Abstract
The objective of this research was to evaluate the use of the technological and didactic means used in the MADE-CVP Program, in relation with the development of skills and the shaping of studying habits among students. The research method was based on the Tyler’s evaluation model and the study universe was conformed by 27 students, 5 teachers and 70 courses’ videos. The results showed that the skills development was achieved in a satisfactory level with any limitations.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Ariza, A. (2001). Los proyectos tecnológicos en el marco del trabajo colaborativo y la educación a distancia. [Documento www]. Recuperado: http://www.cediproe/ponencias.com.ar /p.html.
Barroso, C. (2002). Efectos del uso de medios tecnológicos y didácticos en la formación académica de los alumnos del Programa de Maestría en Administración y Desarrollo de la Educación en el Campus Virtual Politécnico (Tesis de Maestría). México D.F.:IPN.
Díaz, F. y Hernández, G. (1998). Estrategias docentes para un aprendizaje significativo: una interpretación constructivista ( cita a Beltrán). México D.F.: McGraw-Hill.
Bustamante, H. (1997). Concepto de nuevas tecnologías de comunicación. (Ponencia presentada en el Foro Institucional Lasallista). México D.F.:Educación a distancia.
Cabero, J. et.al. (1999). Tecnología educativa. Madrid.: Editorial Síntesis.
Chávez, F. et al. (2003). Hacia la construcción del e-learning en el Instituto Politécnico Nacional: las lecciones de una experiencia. México D.F.: IPN.
Colom, A. et al. (1988). Tecnología y medios educativos. Madrid: Cincel-Kapelusz.
Ferreiro, R. (1999). Material de apoyo para el taller: Aprendizaje cooperativo y nuevos ambientes de aprendizaje. México D.F.: Centro de Educación a Distancia. ULSA.
García-Valcárcel, A. y Tejedor, J. (1996). Perspectivas de las nuevas tecnologías en la educación. Madrid.: NARCEA.
Gayol, Y. (1997). Las universidades internacionales, un fenómeno reciente de la realidad virtual. Revista de Educación Superior.
IPN. (2000). Material de apoyo para el seminario taller: Formación de recursos humanos para la gestión educativa y las nuevas tecnologías. México D.F.: SEPI-ESCA- IPN.
Ruiz, A. (2000). En la punta de la punta la Universidad virtual del Tecnológico de
Revista Tecnología y Comunicación Educativas, Julio-Diciembre. México D.F.
Stufflebeam, D. y Shinkfield, A. (1987). Evaluación sistemática: guía teórica y práctica (cita de Tyler). Barcelona.:Paidós.
Monterrey. (Entrevista al director de comunicación del ITESM, 23 de febrero). Monterrey.: Diario El Financiero..
Ruiz, F. (1998). Las telecomunicaciones en la educación: implicaciones y retos de Interne