Some considerations for the analysis of education financing

Main Article Content

Carlos Muñoz Izquierdo

Abstract

The purpose of this paper is to present schematically some aspects of education financing that merit special attention when analyzing—in the current circumstances—the relationships between educational phenomena and the social environment in which they occur. In discussing each topic, the implications of the problems it entails will be noted. The aim, therefore, is to contribute to a discussion that will lead to the formulation of these problems within broader frameworks of reference than the approaches frequently used in the available literature.

Article Details

Section
Publicados

References

Cf. Muñoz Izquierdo, C. el al, Presente y Futuro de la Educa­ ción Secundaria, México: C.E.E., 1983.

Cf. Vielle, J.P. et al., Financiar la Escuela: Desafío o Dilema? México: GE.FE. 1983.

Cf. Pescador, José Angel, “El Efecto Redistributivo del Gasto en Educación Superior: Una estimación preliminar”, en: Revista del Centro de Estudios Educativos, Vol. VII, No. 3, 1977.

Ver, al respecto, Levy, Daniel, “Pugna Política sobre Quien Paga la Educación Superior en México”, en: Revista Latinoamericana de Estudios Educativos, Vol. IX, No. 2, 1979.

Ver, al respecto, la contribución de J. Domínguez Urosa al libro editado por Brodersohn, Mario y Ma. Esther Sanjurjo, Finan­ ciamiento de la Educación en América Latina. México: Fondo de Cultura Económica, 1978.

Cf. Muñoz Izquierdo, C. y P.G. Rodríguez, Costos y Finan­ ciamiento del Sistema Mexicano de Educación Formal. México: C.E.E.

Cf. Rene Vill arreal, La Contrarrevolución Monetansta. México: Océano, 1985.