Curriculum planning model as a strategy for linking postgraduate studies with the productive sector
Main Article Content
Abstract
It is the responsibility of higher education institutions to propose alternatives through their graduate studies, which must promote links with the productive sector. This link must address the needs of society, the students, and the needs of scientific development?
Under the above premises, it is worth asking: how can the link between graduate studies and the productive sector be fostered? The objective of this paper is to answer the question posed by analyzing the behavior of higher education enrollment, graduate studies, and the evolution of public spending on science and technology.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Plan Nacional de Desarrollo 1989-1984.
Programa para la Modernización Educativa 1989-1994.
Muñoz Izquierdo, Carlos. “Crecimiento, distribución, diversificad ó n y eficiencia de la educación superior en México” (1978-1988) en Revista Latinoamericana de Es tudios Educativos, Vol. XX, No. 1, pp. 11-47, México, 1990.
ANUIES, Anuarios Estadísticos, México, 1989.
ACADEMIADE INVESTIGACIÓN CIENTÍFICA, A.C., “Evolución del Gasto Público en Ciencia y Tecnología” (1980-1987), Estudios 1, México, 1989.
Reimers, Fernando. “Deuda externa, ajuste estructural y educación en América Latina. Tiempo de crisis y refor mas”, en Revista Latinoamericana de Estudios Educati vos, Vol. XX, No. 1, pp. 49-83, México, 1990.
AD1AT, “La problemática actual de la comercialización y transferencia de tecnología en México” en II Simposio Anual. La Investigación ante el cambio, Documento de Comisiones permanentes, pp. 73-89, Cocoyoc, Morelos, 1990.
Alvaro z García L, Topete Barrera C. “Desafíos para el desarrollo de la educación superior al inicio del siglo XXI” en Revista Latinoamericana de Estudios Educativos, Vol. XX, No. 2, pp. 47-77, México, 1990.