THE SOCIAL DIMENSION OF SCIENTIFIC PRACTICE
Main Article Content
Abstract
This text pretends to approach the social and linguistic dynamic which remarks and co-ordinates the all cognoscitive process, particularly the scientific. It is supported in theses of Habermas. Foucault. Kuhn and Popper. These theses pretend to eliminate the false idea about scientific conception as a neutral .self-sufficient and non-controversial activity
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Habermas, J. 1987. Teoría de la Acción Comunicativa, T. II, Critica de la razón funcionalista, Tecnos, Madrid, Cap. VI, p. 161-261.
Gómez-Heras, J. M. 1989. A priori del Mundo de la Vida. Fundamentación fenomenológica de una ética de la ciencia y de la técnica, Anthropos, Barcelona.
Vázquez, J. 1986. Lenguaje, Verdad y Mundo. Modelo fenomenológico de análisis semántico Anthropos, Barcelona.
Foucault, M. 1985. La Arqueología de/ Saber, Siglo velntluno editores, México.
Kuhn, T. S. 1975. La Estructura de las Revoluciones Científicas, Fondo de Cultura Económica, México.
Hanson, N. R. 1967. Patrones de Descubrimiento. Observación y Explicación, Alianza, Madrid. 1977. Cap. 1 y K. R. Popper, La Lógica de la Investigación Científica, Tecnos, Madrid, Cap. 5.
Popper, K. R. 1974, Conocimiento Objetivo: un enfoque evolucionísta, Tecnos, Madrid, p. 341-361
Chalmers, A. F. 1996. ¿Qué es esa cosa llamada ciencia?, Siglo veintiuno editores, México, Cap. 3